Generelle oplysninger
Navn: Lena S v/Lena Sigil
Organisationsform: Butik og webshop, Enkelmandsvirksomhed
Cvr. nr.: 27583997
Adresse: Birkealle 59, 4760 Vordingborg
Etableringsår: 2004
Mail: Lena@lena-s.dk Mails besvares indenfor 24 timer og som regel meget tidligere.
Tlf nr.: 54446001 Telefonen besvares i butikkens åbningstid fredag 14-18 og lørdag 10-14. Dog besvares telefonen også ofte udenfor butikkens åbningstid.
Hvem kan handle hos Lena S webshop?
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder/værge.
Betaling:
I webshoppen har du mulighed for at betale alle gængse betalingskort, hvor beløbet først bliver trukket fra din konto, så snart varen afgår fra Lena S. De kontooplysninger, du indtaster ved køb af varer, bliver sendt direkte til PBS i krypteret form (SSL), som det kun er dig og PBS der kan læse.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Der er således ingen andre, der ser eller gemmer oplysningerne om dig.
Du kan ligeledes betale via Mobilepay, hvor du godkender betalingen via din mobil.
Du kan også betale pr. forudbetaling via bankoverførsel, her skal du bare være klar over, at du ikke er beskyttet af indsigelsesordningen.
Hvis du betaler via Viabill, overgår fordringen til Viabill, idet Lena S modtager betalingen derfra.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Såfremt du har modtaget en rabatkupon, skal du huske at indtaste din unikke kode under din bestilling, inden du godkender bestillingen.
Forsendelse/leveringsomkostninger tillægges, når du vælger leveringsform og vil derfor være inkluderet i den endelige pris.
Levering:
Du kan vælge levering med Postnord til afhentning i postbutik eller pakkeboks for kr. 45,- eller levering til adressen kr. 65,-. Du kan også vælge levering i postnummeret 4760 for 35 kr.
Vælger du afhentning i butikken, koster det naturligvis ingenting, og dine varer er pakket og klar ved afhentning.
Handler du for mindst kr. 499,- er fragten gratis til postbutik. Lena S kan dog altid vælge en anden leveringsform, såfremt det er billigere for virksomheden.
Med mindre andet er angivet for den enkelte vare, er forventet leveringstid 1-2 dage. Såfremt det skulle ske, at en vare er i restordre, vil du blive kontaktet.
Fortrydelsesret:
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
a) har modtaget din vare.
b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt over én ordre, og som leveres enkeltvis.
c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Beskeden skal gives ved mail til Lena@lena-s.dk eller telefonisk til +45 54446001. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse eller lige her.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette.
Fortrydelse af en del af købet:
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får evt. fragtomkostninger retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering, vi anbefaler derfor at du returnere som pakkepost, da disse pakker kan spores.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgene varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
1. levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Varens stand, når du sender retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
I visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
For at modtage det fulde købsbeløb retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
TIlbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi tilbageholder tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Lena S, Birkeallé 59, 4760 Vordingborg, eller til afhentning i Posthus Kvickly i Vordingborg. Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du bedes udfylde og vedlægge vores fortrydelsesformular, eller alternativt vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen, samt bedes du om en beskrivelse af årsagen for returnering.
Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på www.lena-s.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger, men vi foretrækker dog, at du har aftalt forsendelsesmåden med Lena S.
Varen sendes til:
Lena S
Birkealle 59
4760 Vordingborg
Eller til afhentning i Posthus Kvickly i Vordingborg.
Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger, og husk gerne at aftale forsendelsesmåde med Lena S.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, mobilnummer og mailadresse.
Vi foretager registrering af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikre vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger der indsamles.
Kun indehaveren og medarbejdere, der håndtere hjemmesiden har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Oplysninger afgivet til www.lena-s.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Personoplysningerne registreres hos Lena S v/Lena Sigil og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på lena-s.dk er indehaver Lena Sigil.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det forhold, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: lena@lena-s.dk.
Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Lena S via lena@lena-s.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr
Produktinformation:
På Lena S oplyses varens væsentlige egenskaber, for yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger kan der sendes en mail til Lena S via lena@lena-s.dk
Priser:
Alle priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Alle angivne priser er inklusive 25% moms.
Der kan være forskellige priser på de samme varer i henholdsvis fysisk butik og netbutik.
Forbehold for ændringer:
Lena S forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om, der er sket ændringer.
Misbrug:
Misbrug af Lena S medføre til politianmeldelse.
Links:
PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrelsen
Forbrugerstyrelsen - med karakterbog over onlinebutikker
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 30.11.2018
Ved fremsendelse af ordrebekræftelsen vedhæftes en returformular. Den er allerede udfyldt med oplysninger om ordren, men her kan du se formularens indhold:
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Lena S
Birkeallé 59
4760 Vordingborg
Tlf. 54446001
E-mail: lena@lena-s.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________